torsdag 8 december 2016

Min favoritplats


Det finns ett ställe jag älskar att vara på, en ö som tillhör Finland.

Min favoritplats är Åland! En lugn och harmonisk ö där det inte bor många människor. Åland är en ö jag är väldigt mycket på under sommaren. Min mamma är född på Åland vilket gör att hon har bra  koll på ön. Vi har varit runt hela Åland och sett många sevärdheter som kanske inte många vet om att de finns. Jag har även en moster som bor på ön nu. Under vissa ledigheter brukar jag och min syster med familj åka och hälsa på henne. Hon bor utanför Mariehamn som är Ålands största stad. Mariehamn är en turiststad på sommaren. Många personer tar kryssningar över dit och spenderar en helg på ön. Färjorna från Stockholm går till Mariehamn, kanske är det just därför det har blivit en turiststad? På sommaren händer det mycket på ön. Det finns många uteserveringar och många aktiviteter som anordnas. Men när det är vinter är det helt dött. Man märker verkligen hur staden lever under sommaren men hur den dör på vintern. Åland är min absoluta favoritplats för att man finner ett lugn när man är där. Man befinner sig på en ö där inte civilisationen har utvecklats, detta gör att man får ett inre lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar