tisdag 29 november 2016

Förebild

Min största förebild är min syster. Hon har gjort det hon har velat hela sitt liv, öppna ett eget företag där hon får jobba med det som hon älskar.

Min syster är den bästa som finns, hon gör allt för mig och vill alltid mitt bästa. Hon har följt sin dröm och öppnat en egen butik. En butik hon alltid har velat haft och som nog alla vill ha som håller på med den hobbyn. Hobbyn är scrapbooking och butiken heter Fru Limegrön. En butik som har allt man kan tänka sig inom hobbyn och om det inte skulle finnas det man söker så är det bara att kontakta henne så löser hon nog det. Hon är verkligen den snällaste och den trevligaste personen som finns här på jorden.
För några år sedan blev hon utbränd och det var efter det hon bestämde sig för att öppna ett eget företag. Hon öppnade en butik i garaget hemma, men efter bara två år vart butiken fem gånger större. Hon har klättrat sig upp dit hon är idag. Det har inte varit en lätt väg då det mesta har gått emot henne och går emot henne. Men hon kämpar på och får jobba med det hon drömt om, det hon älskar. Butiken har idag även en webshop som genererar ännu mer jobb åt henne, vill man sälja får man kämpa för det, något hon alltid gjort.

Hon är min största förebild för att hon har följt sin dröm. Hon har gjort något hon aldrig trodde hon skulle kunna göra och lyckats.




                                                                      (Bild butiken)


(Bild logga)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar